Ratzine
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Ratzine

Ratzine est un forum communautaire dédié au rat domestique
 
AccueilDernières imagesRechercherS'enregistrerConnexion
 

 Les marquages d'un point de vu génétique

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Koen
Admin
Koen


Messages : 673
Date d'inscription : 23/02/2010
Age : 34
Localisation : Antibes

Les marquages d'un point de vu génétique Empty
MessageSujet: Les marquages d'un point de vu génétique   Les marquages d'un point de vu génétique EmptyMer 24 Mar - 16:17

Je sais que les questions concernant le marquage ont rarement des réponses concluantes... Je tente tout de même ma chance après avoir fouillé un bon moment le forum Sad

Je suis encore débutante en génétique alors pardonnez mes erreurs qui seront sans doutes nombreuses...

J'ai lu que le marquage est constitué de la zone colorée par rapport à la zone blanche. Un marquage large serait donc un berkshire ou un irish.
Mais j'ai également lu le contraire. Le marquage large devrait donc plutôt un ... hooded ou un capé ?

Quelqu'un peut-il m'expliquer ce qu'est réellement le marquage ?

J'ai cherché à me renseigner sur la génétique du marquage, mais tout reste très obscur pour moi. Quelqu'un pourrait-il m'aider ?

J'ai trouvé ceci (http://www.boardmanweb.com/rattery/markinggenetics.htm) :

Citation :
Basic Marking Genetics



Solid


H/H





Hooded


h/h hm(l)/hm(l)

Berkshire


H/h





Bareback


h/h hm(s)/hm(s)

Classic Berkshire


H/h or h(i)/h(i)





Capped


h(n)/h(n)

American Irish


H/h(?) or h(i)/h(i)





Husky Banded


H/h(i) S/s

English Irish


H/h(i)





Cap Stripe


H/h(n) S/s

Variegated


H(re)h(i) or H(e)h(i)





Essex


H(ro)/H

Dalmatian


H(ro)h(i) H(e)h(i).





Baldie


H(ro)/h

Black Eye White (BEW)


H(e)H(e)












Hooded Locus: Incomplete dominate, recessives

Wild type H – fairly dominate

Hooded h – incompletely recessive

Extreme Hooded Pattern: H(e) – can make BEW, Berkshire, variegated, patched

Restrictive Hooded Pattern: H(re)

Roberts / Essex: H(ro) – in addition to markings, causes fading of coat

Notched h(n)

Irish h(i)

Down Under h(du)

Hood modifier h(l), lengthens spine stripe

h(s), shortens stripe


et ceci (http://www.curiosityrats.com/geneticsmarkings.html -lien intéressant pour le mégacolon je pense-) :

Citation :
The H-locus

The original pet/fancy rat lines' markings are caused by mutations on what we call the "hooded" locus. The best known of all these mutations is "hooded" and it was the first mutant allele known. Hoodeds are considered the "safest" of all markings, as the mutation is not associated with any health problems, and the hooded phenotype is easy to distinguish from other markings (including similar ones like banded). These gene definitions come from a few resources including the now non-existant Rodentfancy.com (I am not listing any genotypes here because none of the references I found echoed what I've seen in breeding.)

H: Self gene; Involved in self, Berkshires, Irish, and possibly variegated
h: Hooded gene; Homozygous is hooded, also in Berkshires, Irish, and possibly in barebacks and capped
He: Extreme hood gene; In Berkshires, also capped, patched, BEW, and capped
Hre: Restricted hood gene; Homozygous lethal, fades colors and causes odd-eyes, sometimes sterility in males
Hro: Roberts gene; Homozygous lethal, fades colors and causes odd-eyes
hn: Notched gene; Similar to He but always a notch at the back of a capped marking
hi: Irish gene; Mock selfs, Irish, and "Berkshire," also in variegated, and sometimes hooded
hdu: Downunder gene; Homozygous lethal, causes colored parts to be on the underside (sometimes called "double hooded")

De tout les liens trouvés celui qui m'a le plus intéressé est celui-ci :
http://www.hawthorn.org.uk/articles/genetics.html

Citation :

H-Locus



Most rat markings are created by mutations at the H-locus. The most distinctive is probably the hooded, but the full variety is quite amazing. Opinions on which alleles actually exist in the fancy at the moment differ, but some known alleles include:

* H - Wild type, minimum white spotting.
* He - Quite extensive white spotting
* hi - Irish, small amount of spotting confined to the underside
* h - Hooded, extensive white spotting confined to the rear end of the animal
* Hn - Notched, quite extensive white spotting
* Hro - Robert type, lethal when homozygous, gives a small amount of white spotting with a fading effect

All of these mutations are co-dominant, meaning hetrozygous rats are different varieties from homozygous rats. Not all of these varieties have been bred/confirmed and many are missing, so this chart will no doubt be updated at a later date. Marked varieties are difficult to breed, with most of the offspring produced being mismarked which should be taken into account when trying to decide the marking of a rat.


H/H Self
H/h or H/He or H/Hn Berkshire (with varying amounts of white, pictured is a standard H/h)
H/Hro Essex
He/He or He/Hn or He/Hro Black eyed white
He/He or He/Hn or He/Hro Patched/mismarked/masked
He/He or He/Hn or Hn/Hn Capped/Bareback
He/hi or Hn/hi Variegated or "variberk"
hi/hi or H/hi Irish

Downunder Modifier



The downunder gene modifies the pattern of white spotting to leave a saddle (like hooded) but across the stomach. Further modifiers or combinations of H locus alleles can interact with this modifier to give a whole variety of new patterns.


H/hdu Downunder Berkshire
h/hdu Downunder hooded

Si j'ai bien compris, la plupart des marquages ce crée autour d'un gène H qui correspond au marquage sauvage (le moins de tache blanche possible). Ce qui explique le HH de l'uni.

Et les gènes seraient co-dominant... et c'est donc là que ca se complique non ?

Quelqu'un peut-il m'expliquer ce que sont les gènes co-dominant exactement ? Les marquages sont-ils constitués de gèns co-dominant ou de gène recessif, co-dominant et dominant ?

Je continue mes recherches en espérant que quelqu'un puisse m'aider un petit peu.

J'ai cru comprendre que les gènes régissant le marquage régissent également de très nombreuses autres choses chez le rat...
Revenir en haut Aller en bas
https://ratzine.forumactif.org
minisebi




Messages : 72
Date d'inscription : 25/02/2010
Age : 37

Les marquages d'un point de vu génétique Empty
MessageSujet: Re: Les marquages d'un point de vu génétique   Les marquages d'un point de vu génétique EmptyMer 24 Mar - 16:22

Hum je vais y réfléchir un peu quand j'aurais pu traduire un peu les articles.
Mais bon pour les gènes co-dominant, dominant et récessif je crois l'avoir déjà expliqué ^^
Pour le rhésus sanguin tu as A,B,O A et B sont co-dominant car ensemble les deux s'expriment tandis que O est récessif car il doit être en double exemplaire pour s'exprimer. J'espère avoir été clair.
Revenir en haut Aller en bas
 
Les marquages d'un point de vu génétique
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» La génétique
» Siamois red point

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Ratzine :: CONCERNANT LE RAT :: Pôle féminité-
Sauter vers: